Fortuna na najmłodszych

Równowartość zakupu mieszkania w Warszawie lub… 45 dwuosobowych, tygodniowych wycieczek do ciepłych krajów – tyle według najnowszych badań wynosi średni koszt wychowania jednego dziecka w Polsce.

fot. nadesłane
Opiekunowie w ciągu około pierwszych 20 lat życia swoich pociech, wydadzą na nie nawet pół miliona złotych. Rodzice stanowią więc grupę z ogromnym potencjałem, która musi zostać uwzględniona w budowaniu strategii rozwijających się firm.

Nietanie wychowanie

Polacy nie oszczędzają na potomstwie. Według raportu Centrum im. Adama Smitha (CAS) koszt wychowania jednego dziecka w Polsce wciąż rośnie. W ubiegłym roku był wyceniany na 190-210 tysięcy złotych, w tym zwiększył się już o ponad 20 tysięcy. Do podanej kwoty należy dodać jeszcze więcej, jeśli weźmiemy pod uwagę rodziców, którzy decydują się na utrzymywanie młodych ludzi również na studiach. Łączne wydatki mogą więc sięgać nawet pół miliona złotych, a to wciąż nie wszystko. Poza kosztami pochodzącymi z domowego budżetu, do nakładów należą jeszcze te pośrednie, takie jak czas poświęcony pociechom a nie zajęciom zarobkowym lub utracone, wynikające z decyzji o całkowitej rezygnacji z pracy na czas wychowania dziecka.

Miesięczny koszt opieki nad potomstwem nie jest stały i zmienia się w zależności od liczby dzieci w domu, ich wieku czy etapu edukacji, różni się także w relacji do zamożności oraz stylu życia. Przeciętna rodzina wydaje na dziecko od 15 do nawet 30% całego swojego budżetu. Co ciekawe, CAS podaje, mimo iż 86% ankietowanych określa powyższe koszty jako wysokie, większość z badanych wiedząc o nich wcześniej, ponownie zdecydowałaby o posiadaniu potomstwa.

Co kupujemy?

Dane z raportu przygotowanego przez Euromonitor International mówią, że na ubrania oraz zabawki dla najmłodszych wydamy w tym roku prawie 11 miliardów złotych. Ta ogromna kwota to w rzeczywistości tylko część realnych wydatków. Pozostają jeszcze finanse przeznaczane m.in. na opłacenie dodatkowych zajęć czy zakup produktów spożywczych. Co ciekawe wraz z pojawieniem się nowego członka rodziny, kwota wydawana na żywność zwiększa się średnio o 300 zł miesięcznie. Według GUS, w 2018 roku statystyczna polska rodzina przeznaczyła na jedzenie ponad 24,5% swoich dochodów – to więcej niż na koszty utrzymania mieszkania (18,3%), rekreację i kulturę (6,5%) czy odzież, na którą wydaliśmy co 20 posiadaną złotówkę.

Rodzice to bardzo aktywna grupa konsumentów silnie napędzająca sprzedaż. Chcąc wykorzystać ten ogromny potencjał firmy muszą uwzględniać jej oczekiwania, zarówno w trakcie planowania, jak i podczas realizacji swoich działań. –

Fakt, że wydajemy więcej nie oznacza, że robimy to odruchowo, wręcz przeciwnie – mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska. – Razem ze zwiększającym się koszykiem zakupowym rośnie też świadomość konsumencka, a co za tym idzie, wymagania klientów. Zadaniem marek, które chcą wykorzystać ten rosnący trend jest baczne obserwowanie oczekiwań. Perfetti Van Melle odpowiada na potrzeby rynku wprowadzając nowe linie i rozszerzając te już istniejące. Nie tylko podąża za trendami, ale także je dyktuje wprowadzając innowacyjne produkty, których szukają konsumenci – dodaje Tikhomiroff.

REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Grudziądzu

kiedy
2019-09-06 19:00
miejsce
Klub Akcent, Grudziądz, Wybickiego 38
wstęp biletowany
kiedy
2019-09-13 20:00
miejsce
Klub Akcent, Grudziądz, Wybickiego 38
wstęp biletowany
kiedy
2019-09-22 19:00
miejsce
Centrum Kultury Teatr, Grudziądz,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-10-03 20:30
miejsce
Centrum Kultury Teatr, Grudziądz,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się