19 czerwiec 2019

Z ogrodu do butelki, czyli I. edycja ogólnopolskiej kampanii Marwit

Marwit już od ponad 25 lat dostarcza na polski rynek wysokiej jakości, nieprzetworzone i wartościowe produkty, troszcząc się w ten sposób o zdrowie Polaków w każdym wieku. Z okazji swojego 25-lecia firma poszła jednak o krok dalej i postawiła na unikalną akcję dedykowaną dzieciom. Program „Szkolne Ogródki Marwit” to inicjatywa, która angażuje uczniów, nauczycieli i rodziców, a jej celem jest promocja nie tylko aktywnego trybu życia, ale też prozdrowotnych postaw żywieniowych.

fot. Marwit
Problem nadwagi, czy wręcz otyłości z roku na rok coraz mocniej dotyczy polskich dzieci, co potwierdza m.in. ostatni raport Wojciecha Stefana Zgliszczyńskiego przygotowany na potrzeby biura Analiz Sejmowych. Rozwiązanie tego problemu jest tym samym kwestią wręcz palącą, a sama edukacja w tym zakresie nie wystarczy. Jak zatem pokazać najmłodszym, co robić, by pozostać zdrowym i w pełni sił?

Odpowiedzią na to pytanie jest akcja organizowana w tym roku przez Marwit, producenta jednodniowych soków, sałatek, surówek i zup, wyróżniających się wysoką jakością, świeżym i naturalnym smakiem, a przede wszystkim brakiem sztucznych składników.

„Szkolne Ogródki” to bezprecedensowa akcja, która ma za zadanie pokazać dzieciom, jak spędzać wolny czas w sposób ciekawy i aktywny, który da im radość, a także wesprze ich aktywność fizyczną – zaznacza Anna Pawłowska-Kruzińska, Kierownik ds. Marketingu Marwit. – Chcemy, by dzięki tej inicjatywie uczniowie zrozumieli, jak ważne dla ich zdrowia i samopoczucia jest odpowiednie odżywianie oraz samodzielnie doświadczyli, jak interesujące  i rozrywkowe może być uprawianie ogrodu. Dlatego, zamiast ich pouczać, wolimy zaangażować we wspólną zabawę, razem siejąc i pielęgnując ogródki szkolne – podkreśla.

Każdy ogród będzie inny – jego wielkość czy rodzaj uprawianych roślin zostaną dostosowane do potrzeb placówek, a o posadzone w nich warzywa troszczyć się będą uczniowie, poznając jednocześnie tajniki ich pielęgnacji oraz rozwoju. 


Ogród na szkolnym rogu

W ramach akcji Marwit przy 25 szkołach w Polsce, w tym Toruniu, Górsku, Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Warszawie, Gdańsku oraz Wrocławiu, na specjalnie wydzielonym terenie szkolnym, powstaną warzywne i ziołowe ogrody, w których budowę zaangażowani zostaną nie tylko uczniowie podstawówek, ale też ich rodzice oraz nauczyciele. Budowa pierwszych z nich rozpoczęła się już w maju – do tej pory Marwit odwiedził 19-cie szkół w Toruniu, Górsku, Bydgoszczy, Łodzi, Gdańsku, Warszawie oraz Katowicach. Na naszą wizytę czekają jeszcze szkoły w Szczecinie i Wrocławiu. Podsumowanie dotychczasowych prac oraz zdjęcia dokumentujące powstawanie ogrodów są na bieżąco dodawane na stronie Fundacji Marwit.

Inicjatywa ta ma pomóc w promocji zdrowego i zbilansowanego odżywiania oraz wzrostu aktywności fizycznej wśród najmłodszych. - Już teraz widzimy efekty naszej pracy. Dzieci ze szkół, w których byliśmy do tej pory, były szczerze zainteresowane uprawą roślin oraz ziół, bardzo chętnie uczestniczyły też we wszystkich pracach ogrodniczych. Wyjątkowo intersujące dla dzieci są specjalnie zbudowane hotele dla pszczół i innych owadów zapylających. Niektóre z dzieci już podczas budowy ogrodu zadeklarowały chęć ograniczenia słodyczy na rzecz warzyw i owoców – dopowiada Edyta Kochman Pomysłodawca, koordynator Projektu.

Co równie ważne, to także świetny sposób zagospodarowania przyszkolnych terenów, które nierzadko pozostają kompletnie niewykorzystane. A co ze zbiorami ze szkolnych ogrodów? – Te trafią bezpośrednio do szkół, które samodzielnie wychodowane, niepryskane warzywa będą mogły wykorzystać np. w swoich stołówkach – odpowiada Pawłowska-Kruzińska.


„Bądź Mądry, jedz Marchewkę“ czyli nauka przez zabawę

Budowa ogródków potrwa do końca maja, ale to nie koniec planów związanych z inicjatywą „Szkolne Ogródki”. Na jesień, we wszystkich szkołach uczestniczących w programie, Fundacja Marwit przeprowadzi dodatkowe zajęcia (tzw. Lekcje Zdrowia) oraz warsztaty, w których udział wezmą również uczniowie. – Mając na uwadze ogólnodostępne i co istotne, alarmujące dane na temat kondycji dzieci, jesteśmy przekonani, że jeśli pokażemy im, jak dbać o swoje zdrowie, będą w stanie osiągać jeszcze lepsze rezultaty w nauce, a to przełoży się na ich pewność siebie – podkreśla Anna Pawłowska-Kruzińska. – Dlatego tak wyraźnie chcemy powiedzieć „nie” napojom o wysokiej zawartości cukru, tłustym fast foodom, przetworzonej żywności czy niezdrowym przekąskom – dodaje.

Nie tylko Marwit wierzy w tę ideę. W akcję „Szkolne Ogródki” zaangażowały się również inne firmy, takie jak Bayer, Vilmorin Garden, Cellfast, NAC, Compo, Prosperplast, Smurfit Kappa, drukarnia Klanad oraz BMW Dynamic Motors, które przekazały na rzecz inicjatywy m.in. nasiona roślin, narzędzia ogrodnicze, ziemię, domki dla owadów, materiały drukowane i inne. Dotychczas projekt został również objęty honorowym patronatem Prezydentów Miast Torunia, Katowic, Łodzi i Szczecina.


Marwit Sp. z o.o. to producent jednodniowych soków, sałatek, smoothie oraz zup, który na rynku funkcjonuje od 1993 roku. Produkty firmy cechują jakość oraz świeży smak, a także zastosowanie w produkcji tylko zdrowych, naturalnych składników.  Co więcej, w grudniu 2015 roku firma powołała Fundację Marwit Smak Zdrowia, która działa w zakresie promocji zdrowia i zdrowego stylu życia wśród dzieci i młodzieży.

REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Grudziądzu

kiedy
2019-09-06 19:00
miejsce
Klub Akcent, Grudziądz, Wybickiego 38
wstęp biletowany
kiedy
2019-09-13 20:00
miejsce
Klub Akcent, Grudziądz, Wybickiego 38
wstęp biletowany
kiedy
2019-09-22 19:00
miejsce
Centrum Kultury Teatr, Grudziądz,...
wstęp biletowany
kiedy
2019-09-27 17:00
miejsce
Centrum Kultury Teatr, Grudziądz,...
wstęp biletowany




Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

email:
hasło:
 
bezpieczne logowanie SSL
zapomniałem hasła | zarejestruj się