Świadczenia z funduszu alimentacyjnego na rok 2024/2025
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Grudziądzu informuje, że wnioski w formie elektronicznej będzie można składać od dziś, 1 lipca, wyłącznie za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który dostępny jest tutaj.
Natomiast wnioski w formie papierowej będzie można składać od 1 sierpnia w siedzibie MORP przy ul. Waryńskiego 34A, w Dziale Funduszu Alimentacyjnego, na parterze w pokoju nr 25 w godzinach od 7.30 do 15.30 od poniedziałku do piątku. Dotyczy to również poczty tradycyjnej (z wyłączeniem poczty elektronicznej).
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW
Ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego i ich wypłata zależne są od daty złożenia wniosku:
- do dnia 31 sierpnia: termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń do dnia 31 października,
- złożenie wniosku we wrześniu: termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń do dnia 30 listopada,
- złożenie wniosku w październiku: termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń do 31 grudnia,
- złożenie wniosku w listopadzie: termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń do 31 stycznia następnego roku,
- złożenie wniosku od dnia 1 grudnia do 31 stycznia: termin wydania decyzji i wypłaty świadczeń do końca lutego.
Należy pamiętać, że wskutek złożenia wniosku później niż w październiku, prawo do świadczeń zostanie ustalone od miesiąca złożenia wniosku, bez wyrównania za wcześniejsze miesiące.
Przypominamy, że przestrzeganie powyższych terminów i zasad składania wniosków jest kluczowe dla uzyskania należnych świadczeń w terminie.
Urząd Miejski w Grudziądzu
Data dodania 01 lipca 2024
Data edycji 01 lipca 2024