Drogowcy wskazali najkorzystniejszy do realizacji wariant drogi S5 z okolic Ostródy do Grudziądza
Jak przekazała w piątek rzeczniczka GDDKiA w Olsztynie Katarzyna Kozłowska, preferowany do realizacji wariant S5 z Wirwajd do Nowych Marz wskazał Zespół Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury oraz samorządowcami z województw: kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego.
"Projektanci przedstawili dokumentację projektową sporządzoną w ramach Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Ocena dokumentacji jest dokonywana z uwzględnieniem uwarunkowań społecznych, technicznych, środowiskowych i ekonomicznych. Analiza przedstawianych przez projektantów rozwiązań odbywa się przy udziale pracowników GDDKiA i biura projektowego" - wyjaśniła Kozłowska.
Podała, że na podstawie wyników analizy wskazano najkorzystniejszy wariant W1A z węzłami Sarnowo (A1), Radzyń Chełmiński, Świecie nad Osą po stronie woj. kujawsko-pomorskiego oraz W4 z węzłami Mierzyn, Biskupiec, Iława Południe i Franciszkowo po stronie woj. warmińsko-mazurskiego.
Drogowcy będą pracować w dalszym ciągu nad dokumentacją przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Zostanie ona wydana w postępowaniu administracyjnym prowadzonym przez właściwego dla danej inwestycji regionalnego dyrektora ochrony środowiska.
Budowa drogi ekspresowej S5 z Ostródy do Grudziądza jest częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Odcinek o łącznej długości ok. 90 km połączy południową obwodnicę Ostródy, której zachodni odcinek kończy się w Wirwajdach, z gotową już drogą ekspresową S5 (za pośrednictwem A1) w kierunku Bydgoszczy, Poznania i Wrocławia. Drogą ekspresową S5 między Ostródą a Grudziądzem planowo kierowcy mogą pojechać do 2033 r. (PAP)
ali/ mmu/
