Nie stać nas na Średnicówkę. Przynajmniej na razie
Jak poinformowali urzędnicy, wczoraj w Ratuszu otwarto koperty z propozycjami czternastu firm gotowych zająć się realizacją tego zadania. Chętnych na zabranie się za budowę drugiego etapu Średnicówki było sporo, na razie jednak miasto nie ma całej kwoty, jaka została wymieniona w najtańszej z przedstawionych ofert.
- Przed otwarciem kopert poinformowano, że w budżecie miasta na ten cel obecnie zarezerwowano 28 792 541,81 zł. Najtańsza zaproponowana cena za realizację zadania to 49 430 595,54 zł, natomiast najdroższa 69 380 214,41 zł - zaznacza Magdalena Jaworska-Nizioł, rzecznik prasowa Ratusza.
Co teraz? Zaczną się gruntowne analizy finansowe, żeby znaleźć brakującą, lwią część potrzebnej sumy. Prezydent Robert Malinowski podkreślił, że wierzy, iż uda się zabezpieczyć środki, które ostatecznie pozwolą na wyłonienie wykonawcy.
- Średnicówka jest Grudziądzowi potrzebna. Sama codziennie oszczędzam mnóstwo czasu, jadąc z Tarpna aż na osiedle Rządz. Poza tym nie marnuję go na stanie w korkach, co normalnie czekałoby mnie na przykład na ulicy Chełmińskiej - mówi Aleksandra, mieszkanka osiedla Tarpno.
Realizacja, ostatniego, kluczowego etapu całej inwestycji pozwoli w znacznym stopniu na wyprowadzenie ruchu samochodowego z centrum miasta. Trzeba przyznać, że udało się to już teraz - jednak prawdziwe efekty przyniesie połączenie Trasy Średnicowej bezpośrednio z autostradą A1. Ostatni etap Trasy Średnicowej zakłada między innymi budowę trzech wiaduktów. - Harmonogram prac będzie znany po wyborze wykonawcy robót budowlanych - dodaje pani rzecznik.