Od początku sierpnia można składać wnioski o alimenty
Dokumenty będą przyjmowane w siedzibie Działu Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych przy ul. Piłsudskiego 51, w godz. 7.30-15.30, w pok. nr 14 (parter). Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 56 46 26 692 wew. 133.
Do wniosku należy dołączyć:
- zaświadczenie wystawione przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego określające wysokość dochodów uzyskanych w 2012 r. przez wszystkich pełnoletnich członków rodziny (możliwe jest także złożenie oświadczenia o wysokości dochodów, które powinno zawierać dokładną wysokość dochodu, składek na ubezpieczenia społeczne odliczonych od dochodu oraz należnego podatku),
- zaświadczenie lub oświadczenie o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne,
- zaświadczenie (lub oświadczenie) o uczęszczaniu pełnoletniej osoby uprawnionej do szkoły lub szkoły wyższej,
- inne zaświadczenia lub oświadczenia oraz dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres złoży wniosek wraz z dokumentami do 31 sierpnia br., ustalenie prawa oraz wypłata świadczeń przysługujących za październik 2013 r. nastąpi do 31 października 2013 r. Natomiast, gdy dokumenty trafią do MOPR-u od 1 września do 31 października br. wówczas ustalenie prawa oraz wypłata świadczeń przysługujących za październik br. nastąpi do 30 listopada br.
Źródło: UM Grudziądz