Refundacja podatku VAT za gaz w 2024 r
fot. UM Grudziądz
Otrzymanie refundacji podatku VAT dotyczy dostaw paliwa gazowego przeznaczonego do ogrzewania, które miały miejsce w okresie od 1 stycznia 2024 roku do 30 czerwca 2024 roku.
REKLAMA
Sposoby składania wniosków
Aby ubiegać się o zwrot podatku VAT, należy złożyć wniosek elektronicznie poprzez platformę ePUAP, za pośrednictwem tradycyjnej poczty, a także osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przy ul. Waryńskiego 36. Wnioski są przyjmowane codziennie w dniach roboczych od godz. 7.45 do 10.00, a także we wtorki od 14.00 do 15.00. Istnieje także możliwość składania wniosków za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w roku 2024
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w roku 2023
Termin składania wniosków
Wnioski o refundację podatku VAT można składać do 30 września 2024 roku lub w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Wymagane dokumenty
Do kompletnego wniosku o zwrot podatku VAT za gaz należy dołączyć następujące dokumenty:
Fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne. Odbiorca paliw gazowych w gospodarstwach domowych to osoba dokonująca zakupu paliwa w ramach umowy z dostawcą.
Dowód uiszczenia zapłaty za wspomnianą fakturę.
Dokumenty potwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, takie jak oświadczenia wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy. W przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne, wymagane jest także oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy.
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji, co znacząco przyspiesza proces rozpatrywania wniosków.
Rafał Kozłowski
Urząd Miejski w Grudziądzu
Aby ubiegać się o zwrot podatku VAT, należy złożyć wniosek elektronicznie poprzez platformę ePUAP, za pośrednictwem tradycyjnej poczty, a także osobiście w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przy ul. Waryńskiego 36. Wnioski są przyjmowane codziennie w dniach roboczych od godz. 7.45 do 10.00, a także we wtorki od 14.00 do 15.00. Istnieje także możliwość składania wniosków za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w roku 2024
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w roku 2023
Termin składania wniosków
Wnioski o refundację podatku VAT można składać do 30 września 2024 roku lub w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Wymagane dokumenty
Do kompletnego wniosku o zwrot podatku VAT za gaz należy dołączyć następujące dokumenty:
Fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do odbiorcy przez przedsiębiorstwo energetyczne. Odbiorca paliw gazowych w gospodarstwach domowych to osoba dokonująca zakupu paliwa w ramach umowy z dostawcą.
Dowód uiszczenia zapłaty za wspomnianą fakturę.
Dokumenty potwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, takie jak oświadczenia wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy. W przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne, wymagane jest także oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy.
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji, co znacząco przyspiesza proces rozpatrywania wniosków.
Rafał Kozłowski
Urząd Miejski w Grudziądzu
Data dodania 02 lutego 2024
Data edycji 02 lutego 2024
PRZECZYTAJ JESZCZE