Średnicówka powodem do zmartwień?
Fot. archiwum
Wartość prac, które do tej pory wykonano na budowie II etapu Trasy Średnicowej zbliża się do 17% wartości kontraktu. Pod koniec kwietnia kwota ta wyniosła blisko 6,8 mln zł. Jak się jednak okazuje, tempo robót jest zbyt małe, co zaniepokoiło wiceprezydenta Marka Sikorę.
REKLAMA
- Systematycznie spotykamy się z przedstawicielami konsorcjum, które wygrało przetarg na budowę II podetapu Trasy Średnicowej, monitorujemy również przebieg prac, ponieważ jesteśmy zaniepokojeni zbyt małym postępem robót zwłaszcza na ul. Południowej. Poinformowaliśmy o tym Wykonawcę – powiedział wiceprezydent. Co zrobiono w minionym miesiącu? Wykonano między innymi wpięcie do istniejącego wodociągu i ciepłociągu, ułożono rury wodociągowe oraz przykanaliki na ul. Rzemieślniczej, na nasypie i Al. Żwirki. Ponadto, trwa budowa nasypu węzła Warszawska – ul. Parkowa, a także ścieżki rowerowej wzdłuż Al. Solidarności. Zakończono już instalację ław fundamentowych wiaduktu nad ul. Hallera.
Deja Vu?
Z podobną sytuacją spotkaliśmy się w styczniu, kiedy Dariusz Niewiadomski, Inżynier kontraktu przedstawił raport z przebiegu prac. - Mamy niestety złe doświadczenia z wykonawcą I etapu Średnicówki – powiedział wtedy wiceprezydent Marek Sikora. Trudne warunki atmosferyczne wstrzymały na kilka tygodni intensywne roboty, wierzę jednak że wszystko zostanie nadrobione – dodał. Czy wszystko jednak da się nadrobić i czy na samej wierze się nie skończy? - zastanawialiśmy się kilka tygodni temu. Nasze obawy rozwiał jednak pracownik Zarządu Dróg Miejskich, który powiedział że "wykonawca nie widzi zagrożenia w niedotrzymaniu terminu". Ponadto, dowiedzieliśmy się także, że żadnych opóźnień nie ma. O co więc chodzi? Czyżby Ratusz i Zarząd Dróg Miejskich komentowali tempo prac na dwóch zupełnie różnych budowach?
Plany, plany
A te zawsze są spore. W harmonogramie prac w maju ujęto m.in. przebudowę sieci gazowej i wykonanie kanalizacji deszczowej na ul. Południowej, budowę opaski na odcinku leśnym, przeprowadzenie próby szczelności, badań bakteriologicznych i przepięcia na przebudowie wodociągowej – informuje Magdalena Jaworska-Nizioł, rzecznik prasowy Ratusza. Ponadto, planowana jest także budowa by-passa przy wiadukcie na ul. Hallera i nasypu, przebudowę sieci gazowej, telekomunikacyjnej oraz energetycznej, a także wykonanie kaskad kanalizacji deszczowej i wymianę gruntu na terenie WZU. Dodajmy, że średnicówka jest jedną z najbardziej oczekiwanych inwestycji w naszym mieście. Dlaczego? - Cieszę się, że duże samochody dostawcze będą zmuszone omijać miasto. Już teraz jest lepiej, ale kiedy kolejne etapy drogi zostaną zbudowane powinno być naprawdę dobrze – komentuje Ania. Inni cieszą się z budowy z nieco bardziej przyziemnych powodów. - Dzięki Średnicówce mogę szybciej dojechać do chłopaka, który mieszka w Owczarkach – z uśmiechem na ustach komentuje Ilona.
Na podstawie informacji z UM.
Deja Vu?
Z podobną sytuacją spotkaliśmy się w styczniu, kiedy Dariusz Niewiadomski, Inżynier kontraktu przedstawił raport z przebiegu prac. - Mamy niestety złe doświadczenia z wykonawcą I etapu Średnicówki – powiedział wtedy wiceprezydent Marek Sikora. Trudne warunki atmosferyczne wstrzymały na kilka tygodni intensywne roboty, wierzę jednak że wszystko zostanie nadrobione – dodał. Czy wszystko jednak da się nadrobić i czy na samej wierze się nie skończy? - zastanawialiśmy się kilka tygodni temu. Nasze obawy rozwiał jednak pracownik Zarządu Dróg Miejskich, który powiedział że "wykonawca nie widzi zagrożenia w niedotrzymaniu terminu". Ponadto, dowiedzieliśmy się także, że żadnych opóźnień nie ma. O co więc chodzi? Czyżby Ratusz i Zarząd Dróg Miejskich komentowali tempo prac na dwóch zupełnie różnych budowach?
Plany, plany
A te zawsze są spore. W harmonogramie prac w maju ujęto m.in. przebudowę sieci gazowej i wykonanie kanalizacji deszczowej na ul. Południowej, budowę opaski na odcinku leśnym, przeprowadzenie próby szczelności, badań bakteriologicznych i przepięcia na przebudowie wodociągowej – informuje Magdalena Jaworska-Nizioł, rzecznik prasowy Ratusza. Ponadto, planowana jest także budowa by-passa przy wiadukcie na ul. Hallera i nasypu, przebudowę sieci gazowej, telekomunikacyjnej oraz energetycznej, a także wykonanie kaskad kanalizacji deszczowej i wymianę gruntu na terenie WZU. Dodajmy, że średnicówka jest jedną z najbardziej oczekiwanych inwestycji w naszym mieście. Dlaczego? - Cieszę się, że duże samochody dostawcze będą zmuszone omijać miasto. Już teraz jest lepiej, ale kiedy kolejne etapy drogi zostaną zbudowane powinno być naprawdę dobrze – komentuje Ania. Inni cieszą się z budowy z nieco bardziej przyziemnych powodów. - Dzięki Średnicówce mogę szybciej dojechać do chłopaka, który mieszka w Owczarkach – z uśmiechem na ustach komentuje Ilona.
Na podstawie informacji z UM.
PRZECZYTAJ JESZCZE