Światowy Dzień Praw Konsumenta
Światowy Dzień Praw Konsumenta
Dziś na całym świcie obchodzony jest Dzień Praw Konsumenta.
REKLAMA
Obchodzimy go 15 marca, ponieważ tego dnia w roku 1962 John F. Kennedy, w Kongresie Stanów Zjednoczonych, wygłosił orędzie, na którym sformułował cztery podstawowe prawa konsumenta.
Są nimi:
- prawo do dostępu informacji
- prawo do wyboru
- prawo do reprezentacji
- prawo do bezpieczeństwa
Dzień Praw Konsumenta ustanowiony został 28 lat temu, w roku 1983 w USA, w rocznicę wystąpienia Kennedy'ego.
W Polsce święto te obchodzone jest dopiero od roku 2000. Z tej okazji w wielu miejscowościach organizowane są bezpłatne porady prawne.
Czym jest Prawo Konsumenta?
Konsumentem jest każdy człowiek, który nabywa towar lub usługę od przedsiębiorcy. Natomiast z konsumentem wiążą się także jego prawa.
Prawa konsumenckie są niczym innym, jak ochroną człowieka przed nieuczciwością, która zdarza się wśród niektórych przedsiębiorców. Dotyczy to, między innymi, wszelkich dokonywanych przez nas zakupów, świadczenia usług, reklamacji, czy zwrotów.
W Polsce nad ochroną użytkowników nabywających usługi czuwa Federacja Konsumentów, która jest organizacją niezależną i pozarządową. Każdy, w razie potrzeby, otrzymać może poradę prawnika lub pomoc członków Federacji.
Od 2004 roku Federacja Konsumenta posiada status Organizacji Pożytku Publicznego.
Ewel
Są nimi:
- prawo do dostępu informacji
- prawo do wyboru
- prawo do reprezentacji
- prawo do bezpieczeństwa
Dzień Praw Konsumenta ustanowiony został 28 lat temu, w roku 1983 w USA, w rocznicę wystąpienia Kennedy'ego.
W Polsce święto te obchodzone jest dopiero od roku 2000. Z tej okazji w wielu miejscowościach organizowane są bezpłatne porady prawne.
Czym jest Prawo Konsumenta?
Konsumentem jest każdy człowiek, który nabywa towar lub usługę od przedsiębiorcy. Natomiast z konsumentem wiążą się także jego prawa.
Prawa konsumenckie są niczym innym, jak ochroną człowieka przed nieuczciwością, która zdarza się wśród niektórych przedsiębiorców. Dotyczy to, między innymi, wszelkich dokonywanych przez nas zakupów, świadczenia usług, reklamacji, czy zwrotów.
W Polsce nad ochroną użytkowników nabywających usługi czuwa Federacja Konsumentów, która jest organizacją niezależną i pozarządową. Każdy, w razie potrzeby, otrzymać może poradę prawnika lub pomoc członków Federacji.
Od 2004 roku Federacja Konsumenta posiada status Organizacji Pożytku Publicznego.
Ewel
PRZECZYTAJ JESZCZE