Tylko jelenie nie proszą o paragon?
fot. www.uokik.gov.pl
Rusza akcja Ministerstwa Finansów pn. "Nie bądź jeleń, weź paragon". Jak się okazuje, w przypadku zakupu wadliwego towaru, bez niego trudniej nam będzie dociekać swoich praw.
REKLAMA
Niezależnie od tego, jak wiele mamy pieniędzy w portfelu i jak drogi był towar, który zakupiliśmy, zawsze prośmy o paragon. - Tegoroczną akcję Ministerstwa Finansów [...], przypominającą o konieczności wystawiania oraz przechowywania paragonów, wspiera Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będzie ją promował rysunek jelenia na zakupach autorstwa Andrzeja Mleczki, jednego z najpopularniejszych rysowników – poinformowała Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.
Nawet 24 miesiące na reklamację
Często zdarza nam się, że po zrobionych zakupach, radość z nowego nabytku przesłania nam wszystko inne tak bardzo, że najzwyczajniej w świecie zapominamy o paragonie. Jednak bywa i tak, że to sprzedawca nie wydał nam dowodu zakupu. Jeżeli tak się stanie możemy rościć swoich praw, zgłaszając ten fakt w Urzędzie Kontroli Skarbowej. Warto dodać, że nie jest ważne, w jakim miejscu dokonaliśmy zakupów – paragon powinniśmy otrzymać także wtedy, gdy towar kupujemy za pośrednictwem Internetu. Nie mamy paragonu, a produkt jest wadliwy. Co dalej? - Zgodnie z prawem podobną moc ma potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura VAT, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły – dodaje rzeczniczka.
Bez paragonu będzie trudniej
Jeżeli nie mamy paragonu, trudniej nam będzie zareklamować zakupiony produkt. Jednak, mimo wszystko nie będzie to niemożliwe. Masz paragon? Bardzo dobrze, ponieważ sprzedawca musi przyjąć reklamację, nawet gdy nie zgadza się z Twoją opinią. Jak długo powinniśmy przechowywać paragon? Na reklamację produktów spożywczych mamy trzy dni licząc od otwarcia opakowania. Natomiast, jeżeli zakupiliśmy pralkę, ubrania lub na przykład nową szafę, nie wyrzucajmy paragonu przez 24 miesiące. Jeśli kopiłeś towar używany, masz mniej czasu na jego zareklamowanie (minimum rok).
Nawet 24 miesiące na reklamację
Często zdarza nam się, że po zrobionych zakupach, radość z nowego nabytku przesłania nam wszystko inne tak bardzo, że najzwyczajniej w świecie zapominamy o paragonie. Jednak bywa i tak, że to sprzedawca nie wydał nam dowodu zakupu. Jeżeli tak się stanie możemy rościć swoich praw, zgłaszając ten fakt w Urzędzie Kontroli Skarbowej. Warto dodać, że nie jest ważne, w jakim miejscu dokonaliśmy zakupów – paragon powinniśmy otrzymać także wtedy, gdy towar kupujemy za pośrednictwem Internetu. Nie mamy paragonu, a produkt jest wadliwy. Co dalej? - Zgodnie z prawem podobną moc ma potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura VAT, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły – dodaje rzeczniczka.
Bez paragonu będzie trudniej
Jeżeli nie mamy paragonu, trudniej nam będzie zareklamować zakupiony produkt. Jednak, mimo wszystko nie będzie to niemożliwe. Masz paragon? Bardzo dobrze, ponieważ sprzedawca musi przyjąć reklamację, nawet gdy nie zgadza się z Twoją opinią. Jak długo powinniśmy przechowywać paragon? Na reklamację produktów spożywczych mamy trzy dni licząc od otwarcia opakowania. Natomiast, jeżeli zakupiliśmy pralkę, ubrania lub na przykład nową szafę, nie wyrzucajmy paragonu przez 24 miesiące. Jeśli kopiłeś towar używany, masz mniej czasu na jego zareklamowanie (minimum rok).
PRZECZYTAJ JESZCZE