Urząd tłumaczy się z Libelta
fot. archiwum
Wczorajsza Sesja Rady Miejskiej przyjęła zaskakujący obrót. Od kilku tygodni media donoszą o bezprawnej sprzedaży budynków mieszczących się przy ul. Libelta. Mieszkańcy pojawili się na tej Sesji z transparentem „Nic o nas bez nas”.
REKLAMA
Nie trzeba było długo czekać na odzew Urzędu Miejskiego. Otrzymaliśmy pismo z Biura Prezydenta, w którym urzędnicy tłumaczą, że sprzedaż została przeprowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Decyzję o wyłączeniu ponad 110 lokali z gminnego zasobu mieszkaniowego podjął Zarządzeniem nr 69/5 z 17 lutego 2005 r. ówczesny Prezydent Grudziądza Andrzej Wiśniewski. Na jego podstawie, 9 marca 2005 r., obiekty zostały wniesione aportem rzeczowym z MPGN do GTBS, w celu podniesienia kapitału GTBS – informuje Biuro Prezydenta - Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami przekazało 17 budynków do GTBS po wyczerpaniu procedury pierwszeństwa nabycia przez najemców.
Z informacji Ratusza wynika również, że mieszkańcy budynków przy ul. Libelta zostali poinformowani o możliwości wykupu zamieszkiwanych przez nich lokali w trybie bezprzetargowym.
- Każdy z lokatorów własnoręcznym podpisem poręczał odebranie decyzji. Zgodnie z procedurą najemcy powinni zgłosić taką wolę w ciągu 21 dni od otrzymania zawiadomienia. Warto dodać, że lokatorom przysługiwała bonifikata w wysokości 70% od ceny sprzedaży lokalu – zapewniają urzędnicy - W związku z nieskorzystaniem z pierwszeństwa nabycia przez najemców lokali mieszkalnych mieszkańcy tych kamienic stracili prawo i możliwość nabycia mieszkań od momentu przeniesienia prawa własności budynków na GTBS, tj. w marcu 2005 r – dodają.
Budynki należące do GTBS nie stanowią części tzw. gminnego zasobu mieszkaniowego, dlatego nie podlegają regulacjom Ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Spółka, na podstawie odrębnej umowy, zleciła MPGN jedynie usługę zarządzania budynkami. Zgodnie z warunkami porozumienia MPGN zapewnia m.in. obsługę mieszkańców wynikającą z zadań określonych przepisami ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego, zawieranie umów z dostawcami mediów, prowadzenie okresowych przeglądów technicznych, prowadzenie dokumentacji budowlanej, windykację należności – dodaje Biuro Prezydenta.
A jakie jest Wasze zdanie w tej spornej kwestii? Czekamy na opinie, które możecie zamieszczać pod artykułem lub wysłać na adres redakcja@twoje-miasto.pl.
- Decyzję o wyłączeniu ponad 110 lokali z gminnego zasobu mieszkaniowego podjął Zarządzeniem nr 69/5 z 17 lutego 2005 r. ówczesny Prezydent Grudziądza Andrzej Wiśniewski. Na jego podstawie, 9 marca 2005 r., obiekty zostały wniesione aportem rzeczowym z MPGN do GTBS, w celu podniesienia kapitału GTBS – informuje Biuro Prezydenta - Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Nieruchomościami przekazało 17 budynków do GTBS po wyczerpaniu procedury pierwszeństwa nabycia przez najemców.
Z informacji Ratusza wynika również, że mieszkańcy budynków przy ul. Libelta zostali poinformowani o możliwości wykupu zamieszkiwanych przez nich lokali w trybie bezprzetargowym.
- Każdy z lokatorów własnoręcznym podpisem poręczał odebranie decyzji. Zgodnie z procedurą najemcy powinni zgłosić taką wolę w ciągu 21 dni od otrzymania zawiadomienia. Warto dodać, że lokatorom przysługiwała bonifikata w wysokości 70% od ceny sprzedaży lokalu – zapewniają urzędnicy - W związku z nieskorzystaniem z pierwszeństwa nabycia przez najemców lokali mieszkalnych mieszkańcy tych kamienic stracili prawo i możliwość nabycia mieszkań od momentu przeniesienia prawa własności budynków na GTBS, tj. w marcu 2005 r – dodają.
Budynki należące do GTBS nie stanowią części tzw. gminnego zasobu mieszkaniowego, dlatego nie podlegają regulacjom Ustawy o gospodarce nieruchomościami.
- Spółka, na podstawie odrębnej umowy, zleciła MPGN jedynie usługę zarządzania budynkami. Zgodnie z warunkami porozumienia MPGN zapewnia m.in. obsługę mieszkańców wynikającą z zadań określonych przepisami ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego, zawieranie umów z dostawcami mediów, prowadzenie okresowych przeglądów technicznych, prowadzenie dokumentacji budowlanej, windykację należności – dodaje Biuro Prezydenta.
A jakie jest Wasze zdanie w tej spornej kwestii? Czekamy na opinie, które możecie zamieszczać pod artykułem lub wysłać na adres redakcja@twoje-miasto.pl.
PRZECZYTAJ JESZCZE