Jak warsztat może zdobyć zaufanie nowych klientów?

fot. nadesłane
Zaufanie do serwisu i fachowców w nim pracujących to najważniejszy powód skłaniający do korzystania z jego usług – nie jest je łatwo zdobyć, a szybko można je stracić. Kluczem do sukcesu jest jakość wykonywanych przez warsztat usług. Niestety, wciąż bardzo trudno wyróżnić się na rynku blisko 12 tys. serwisów zajmujących się oponami w Polsce – tak zróżnicowanym w poziomie obsługi i kultury technicznej. Zbyt wiele warsztatów wymienia ogumienie w sposób niedopuszczalny, niedbale zbijając oponę z felgi, czy zbyt siłowo ją montując, doprowadzając do uszkodzeń. Dlatego Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wprowadził Certyfikat Oponiarski – system oceny i wyróżnienia profesjonalnych serwisów w oparciu o niezależny audyt wyposażenia i kwalifikacji, wykonywany przez audytorów TÜV SÜD.
Rywalizowanie ceną usług to o wiele za mało, by sprostać na nasyconym i trudnym rynku warsztatów. Potencjalni klienci szukają dziś nie tylko dobrych cen – bardzo istotne jest zaufanie do fachowców, a co za tym idzie jakość usług i poczucie bezpieczeństwa. Powierzając swój samochód danemu warsztatowi, klient chce mieć pewność, że nic złego mu nie grozi. Jak go o tym przekonać?

Kierowcy nie mogą stać na hali i patrzeć na ręce mechaników – a nawet gdyby mogli, nie posiadają odpowiedniej, profesjonalnej wiedzy. Warto więc ubiegać się o Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. To jasny znak dla klientów, że w certyfikowanym warsztacie audytorzy TÜV SÜD dokładnie zbadali serwis za nich i potwierdzają jego wysoką jakość.

Jest to jedyny certyfikat w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Pozwoliło to stworzyć jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon – takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Certyfikat Oponiarski jest otwarty dla wszystkich serwisów zajmujących się oponami w Polsce – sieciowych, niezależnych czy nawet ASO. Jeśli chcesz zdobyć zaufanie klientów, zapoznaj się z kryteriami audytu i zgłoś swój warsztat na stronie certyfikatoponiarski.pl.

Profesjonalni serwisanci opon zdają sobie sprawę, że w pracy z oponami nie da się pójść na skróty. Prędzej czy później, zawsze pojawią się konsekwencje takiego działania i zazwyczaj odczuje je klient. Jeśli nie będzie on zadowolony z jakości usługi, nigdy już do danego serwisu nie wróci.

Każdy właściciel serwisu, który chce budować renomę swojego punktu i długotrwałe relacje z klientami, powinien przestrzegać wzorcowej procedury obsługi koła, opartej na wytycznych producentów opon. PZPO przygotował 40 kroków wymiany koła i serwisu ogumienia, których spełnienie jest gwarantem nieuszkodzenia felgi lub opony. Kryteria te może spełnić każdy serwis, który aspiruje do bycia profesjonalnym i obsługiwania najlepszych klientów. Dla warsztatów, które chcą się dobrze przygotować do certyfikacji, prowadzimy szkolenia. Przedstawiciele serwisów, które uzyskały Certyfikat Oponiarski, podkreślają, że wyróżnia je on na tle konkurencji – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Zobacz, jak przebiega audyt na zgodność z wymaganiami Certyfikatu Oponiarskiego Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, realizowany przez jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska. Przez proces poprowadzą cię Grzegorz Duda, dziennikarz motoryzacyjny, mechanik oraz kierowca rajdowy i Marek Nytko, szef audytorów motoryzacyjnych w TÜV SÜD Polska.

Wśród podstawowych błędów popełnianych przez serwisantów pracujących w pośpiechu jest m.in. uszkadzanie stopki oraz kordu opony w trakcie montażu wykonywanego na siłę – może to doprowadzić do całkowitej utraty sterowności i kontroli nad pojazdem przez kierowcę w trakcie szybkiej jazdy. Często omijane przez nieprofesjonalnych mechaników oczyszczanie półek osadczych felgi powoduje duże wibracje koła. Niektórzy serwisanci, chcąc zaoszczędzić czas, ustawiają także zbyt wysokie ciśnienie podczas pompowania koła w czasie wskakiwania stopki na półkę osadczą felgi – powoduje to nieodwracalne deformacje w oponach, w które kierowcy inwestują swoje pieniądze i stwarza ryzyko zsunięcia się stopki z felgi w czasie jazdy. Ponadto pójście na skróty i używanie wyłącznie klucza udarowego pneumatycznego lub elektrycznego – zamiast dynamometrycznego do całkowitego dokręcania śrub kół z pełną siłą może doprowadzić nawet do zniszczenia felg – a jeśli zdarzy się, że kierowca będzie musiał wymienić koło w trasie, to samodzielne odkręcenie śrub może okazać się niewykonalne.

Mapę warsztatów, które przeszły audyt TÜV SÜD i otrzymały Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, można znaleźć na stronie certyfikatoponiarski.pl.

Należy pamiętać, że przy wymianie opon serwis musi:
  • zadbać o to, aby nie zniszczyć zaworów oraz czujników ciśnienia powietrza przez odpowiednie ułożenie koła na montażownicy;
  • ostrożnie i uważnie zdemontować oponę, żeby nie uszkodzić jej warstw wewnętrznych;
  • używać narzędzi z plastikowymi osłonami i przystawek na montażownicy, by nie spowodować porysowania felgi i nie narazić jej na korozję lub brak szczelnego styku z oponą;
  • dokładnie – ale delikatnie – oczyścić felgę w miejscu zdjęcia starych ciężarków, aby zapewnić dokładność nowego wyważania;
  • oczyścić piastę i felgę w miejscu styku z piastą, by zapewnić idealne przyleganie ich do siebie po dokręceniu;
  • zaproponować wymianę zaworów, na które przez pół roku jazdy działają bardzo duże siły odśrodkowe i złe warunki atmosferyczne.
Zobacz jak ekspert wykonuje procedurę prawidłowego montażu i demontażu opon z felgi
 

Z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w Certyfikacie Oponiarskim wyróżnia się 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon:
  • SERWIS DOBRY – podstawowe usługi wykonywane na wysokim poziomie, podstawowe i serwisowane wyposażenie nadające się do większości pojazdów, podstawowe udogodnienia dla klientów;
  • SERWIS BARDZO DOBRY – kryteria poziomu DOBREGO oraz: bardziej zaawansowane wyposażenie, większa dokładność obsługi, dodatkowe umiejętności mechaników, lepsze warunki w strefie klienta;
  • SERWIS WZOROWY – kryteria poziomu DOBREGO i BARDZO DOBREGO oraz: kompletne zaawansowane wyposażenie, najwyższe kompetencje serwisantów, dodatkowe usługi oponiarskie np. certyfikowana przechowalnia opon, najwyższy standard obsługi klienta oraz weryfikacja przez tajemniczego klienta.
Więcej informacji na stronie certyfikatoponiarski.pl oraz pzpo.org.pl
PRZECZYTAJ JESZCZE
Koronawirus
kujawsko-pomorskie
8401
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Grudziądzu

kiedy
2021-01-31 16:00
miejsce
Centrum Kultury Teatr, Grudziądz,...
wstęp biletowany
kiedy
2021-02-07 16:30
miejsce
Centrum Kultury Teatr, Grudziądz,...
wstęp biletowany