Grudziądz na Tour Salon
„Tour Salon” jest doskonałą okazją do promocji miasta oraz nawiązania nowych kontaktów. Ubiegłoroczna edycja największych w kraju targów zgromadziła ponad 700 wystawców z 40 krajów oraz 25 000 zwiedzających, wśród których znaleźli się touroperatorzy, biura podróży, gestorzy bazy noclegowej czy przewoźnicy. Udział w przedsięwzięciu przyczynia się także do promowania kraju za granicą, a tym samym buduje wizerunek Polski i jej regionów. Podczas dwóch pierwszych dni odbędą się spotkania z profesjonalistami z branży turystycznej, natomiast kolejne pozostaną otwarte dla zwiedzających szukających informacji o atrakcyjnych miejscach i pomysłach na spędzenie wolnego czasu.
Grudziądz prezentuje swoją ofertę turystyczną na stoisku Województwa Kujawsko-Pomorskiego o łącznej powierzchni 100 m2 wraz z Toruniem, Bydgoszczą, Ciechocinkiem, Inowrocławiem, Włocławkiem, Powiatem Żnińskim, a także Urzędem Marszałkowskim oraz Kujawsko-Pomorską Organizacją Turystyczną. Obiekt wyróżniający się nowoczesnym stylem został zaprojektowany przez poznańską firmę Messe Projekt.
Na targach zostaną przedstawione oferty grudziądzkich hoteli: Hotelu RAD, Hotelu Energetyk i Hotelu City, a także produkty lokalnych firm. Wśród propozycji wystawowych miasta znajduje się również najnowsza publikacja pt. „Turystyka wodna w Grudziądzu i okolicach” przygotowana przez Miejski Punkt Informacji Turystycznej na zlecenie Urzędu Miejskiego. Przewodnik prezentuje ofertę skierowaną przede wszystkim do miłośników wodnego wypoczynku, a także wędkarzy. Znajdziemy w nim m. in. opis publicznie dostępnych łowisk, w tym rzek i okolicznych jezior. Warto dodać, że 2010 r. decyzją Światowej Organizacji Turystyki został ustanowiony rokiem turystyki wodnej.
Całkowity koszt udziału w „Tour Salon” w Poznaniu wynosi ok. 9 tys. zł. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007-2013 Wydział Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Miejskiego w Grudziądzu złożył wniosek o dofinansowanie zadań związanych z udziałem w targach i programach telewizyjnych pn. „Promocja Grudziądza jako ważnego ośrodka turystycznego i kulturalnego na mapie województwa kujawsko-pomorskiego podczas imprez targowo-wystawienniczych oraz w ogólnopolskich programach telewizyjnych”. Projekt obejmuje stworzenie wizerunku miejsca atrakcyjnego turystycznie, co w dużym stopniu przyczyni się do zwiększenia znaczenia miasta jako ważnego ośrodka turystyczno-kulturalnego na mapie województwa oraz na terenie całego kraju. Wniosek przeszedł już ocenę formalną Urzędu Marszałkowskiego. Łączna kwota dofinansowania z tytułu udziału w targach i programach telewizyjnych może wynieść 87 763,37 zł, co stanowi 85% poniesionych kosztów.
Warto dodać, że w Tour Salon udział wezmą Martyna Wojciechowska i Anna Lichota, które opowiedzą o swoich wyprawach. Swoja obecnośc potwierdził również Marek Kamiński, polarnik, zdobywca Bieguna Północnego i Południowego.
www.grudziadz.pl