Pierwszy kurs zmodernizowanego tramwaju
Dwa zmodernizowane wagony tramwajowe Konstal 805 zostały dziś, tj. 15 września uroczyście oddane do użytku. Wykonawcą zadania o wartości 6 349 460,72 zł realizowanego w ramach unijnego projektu pn. „Modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu” jest konsorcjum: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. i Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.
REKLAMA
W sumie w ramach inwestycji do dyspozycji pasażerów zostanie przekazanych 6 zmodernizowanych wagonów, 4 wagony sterujące ze stanowiskiem motorniczego oraz pulpitem jazdy manewrowej do tyłu, mogące tworzyć składy dwuwagonowe i 2 wagony sterowane wykonane jako doczepa aktywna bez kabiny motorniczego z pulpitami jazdy manewrowej w przedniej i tylnej części wagonu.
- Dzisiejsza uroczystość to sfinalizowanie kolejnego etapu działań zmierzających do poprawy jakości świadczonych usług komunikacyjnych. Miejski Zakład Komunikacyjny kupił 10 niemieckich wagonów typu GT8, a dzięki „Modernizacji sieci tramwajowej” na grudziądzkich torach pojawi się kolejnych 6 zmodernizowanych wagonów. Dzięki tym inwestycjom i projektom klienci grudziądzkiej komunikacji będą mogli podróżować komfortowymi, nowoczesnymi i przede wszystkim bezpiecznymi tramwajami – mówił prezydent Robert Malinowski.
Prezydent Grudziądza Robert Malinowski, Halina Sekita, Członek Zarządu Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. i Paweł Maniszewski, Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji zaprosili gości na pierwszy przejazd wyremontowanym wozem. W ruchu pasażerskim tramwaje będą kursować po zakończeniu cyklu szkoleń dla motorniczych.
- Modernizacja, która została przeprowadzona jest unikatowa na skalę kraju, bowiem nikt wcześniej w takim zakresie nie przeprowadzał remontu tramwaju. Uzyskaliśmy energooszczędny i przyjazny dla pasażerów pojazd - powiedział Paweł Maniszewski, Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Głównym celem modernizacji sieci tramwajowej jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez polepszenie funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Remont wagonów to element projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007 – 2013. Koszt całej inwestycji to blisko 52 mln zł, ok. 50% pochodzić będzie ze środków unijnych.
- Dzięki modernizacji tramwaju 805N koszt eksploatacji wagonu będzie niższy o ok. 30% w wyniku zmiany napędu z oporowego - prąd stały na asynchroniczny - prąd przemienny. Zmieniono także wystrój wnętrza i wygląd zewnętrzny. Zainstalowano monitoring i system informacji pasażerskiej oraz nowoczesne odkładane drzwi. Jestem przekonana, że wszystkie prace zostały wykonane na europejskim poziomie – wyjaśniła Halina Sekita, Członek Zarządu Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A.
Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej, od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Zaplanowano także przebudowę torowiska wraz z infrastrukturą towarzyszącą, czyli przystanki i perony, wiaty, a także pętle końcowe. Ważnym elementem tej inwestycji będzie modernizacja trakcji elektrycznej i wprowadzenie elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz systemu „zielonej fali” dla transportu publicznego. Pętla tramwajowa w Tarpnie będzie pełnić funkcję węzła komunikacyjnego dla autobusów i tramwajów.
Biuro Prezydenta
- Dzisiejsza uroczystość to sfinalizowanie kolejnego etapu działań zmierzających do poprawy jakości świadczonych usług komunikacyjnych. Miejski Zakład Komunikacyjny kupił 10 niemieckich wagonów typu GT8, a dzięki „Modernizacji sieci tramwajowej” na grudziądzkich torach pojawi się kolejnych 6 zmodernizowanych wagonów. Dzięki tym inwestycjom i projektom klienci grudziądzkiej komunikacji będą mogli podróżować komfortowymi, nowoczesnymi i przede wszystkim bezpiecznymi tramwajami – mówił prezydent Robert Malinowski.
Prezydent Grudziądza Robert Malinowski, Halina Sekita, Członek Zarządu Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. i Paweł Maniszewski, Prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji zaprosili gości na pierwszy przejazd wyremontowanym wozem. W ruchu pasażerskim tramwaje będą kursować po zakończeniu cyklu szkoleń dla motorniczych.
Głównym celem modernizacji sieci tramwajowej jest poprawa efektywności i niezawodności prowadzenia komunikacji tramwajowej przez polepszenie funkcjonalności i bezpieczeństwa eksploatacji wagonów, zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, zwiększenie żywotności konstrukcji, poprawę ergonomii i bezpieczeństwa stanowiska pracy motorniczego, a także polepszenie estetyki zewnętrznej oraz wewnętrznej wagonów i komfortu podróżowania. Remont wagonów to element projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2007 – 2013. Koszt całej inwestycji to blisko 52 mln zł, ok. 50% pochodzić będzie ze środków unijnych.
- Dzięki modernizacji tramwaju 805N koszt eksploatacji wagonu będzie niższy o ok. 30% w wyniku zmiany napędu z oporowego - prąd stały na asynchroniczny - prąd przemienny. Zmieniono także wystrój wnętrza i wygląd zewnętrzny. Zainstalowano monitoring i system informacji pasażerskiej oraz nowoczesne odkładane drzwi. Jestem przekonana, że wszystkie prace zostały wykonane na europejskim poziomie – wyjaśniła Halina Sekita, Członek Zarządu Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A.
Modernizacja 6 wozów tramwajowych to pierwszy etap realizacji projektu, który przewiduje m.in. budowę drugiego toru odstawczego dla pętli tramwajowej w Tarpnie i dwutonu na odcinku od ul. Legionów do ul. Solnej, wzdłuż ul. Chełmińskiej, od skrzyżowania przy ul. Południowej do ul. Kraszewskiego, poza tym tory tramwajowe na obszarze Starego Miasta zostaną tak przebudowane, by zmniejszyć hałas i drgania. Zaplanowano także przebudowę torowiska wraz z infrastrukturą towarzyszącą, czyli przystanki i perony, wiaty, a także pętle końcowe. Ważnym elementem tej inwestycji będzie modernizacja trakcji elektrycznej i wprowadzenie elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz systemu „zielonej fali” dla transportu publicznego. Pętla tramwajowa w Tarpnie będzie pełnić funkcję węzła komunikacyjnego dla autobusów i tramwajów.
Biuro Prezydenta
PRZECZYTAJ JESZCZE