Średnicówka – raport z budowy
Rady budowy odbywają się co miesiąc, uczestniczą w nich m.in. przedstawiciele konsorcjum Pajo Sp. z o.o., DIIPP Autostrady Sp. z o.o., IC Construccion, Ingenieria y Gestion de Obras S.A., IC Construction Polska Sp. o.o. oraz firmy DHV Polska Sp. z o.o., która pełni nadzór i pracownicy Zarządu Dróg Miejskich.
Omówiono zakres robót budowlanych i zatwierdzono dokumenty przedstawione przez wykonawcę. We wrześniu wykonano prace polegające na odhumusowaniu terenu, profilowaniu placu pod nasyp i wykonaniu nasypu, przygotowaniu przebudowy wodociągów oraz usunięto kolizje elektroenergetyczne. Rozpoczęła również budowa wiaduktu nad ul. Hallera. Zorganizowano zaplecze wykonawcy, wygrodzono teren i wykonano wykop pod fundament i fundamenty podpór skrajnych. W październiku zaplanowano m.in. wykonanie kanalizacji deszczowej oraz by-passa na ul. Hallera na potrzeby budowy wiaduktu, prace przy nasypie oraz budowie wiaduktu, czyli wykonanie podpór słupowych i fundamentów podpór skrajnych. W ubiegłym miesiącu na budowie II etapu Trasy Średnicowej pracowała m.in. koparka gąsiennicowa i kołowa, spycharka, ładowarka, walce i samochody czteroosiowe, w sumie 22 szt. sprzętu. W październiku liczba sprzętu zwiększy się do 35 szt.
Przypomnijmy, plac budowy II etapu Trasy Średnicowej przekazano pod koniec lipca br., planowany termin ukończenia robót budowlanych - wrzesień 2011 r. Koszt wykonania II podetapu Trasy Średnicowej to: 48 376 574, 95 zł, nadzoru – 1 425 848, 16 zł. Miasto pozyskało blisko 130 mln zł dofinansowania na „Budowę Trasy Średnicowej Etap II - od ul. Droga Łąkowa do węzła A-1 „Grudziądz” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Koszt całej inwestycji - ok. 157 mln zł.
Biuro Prezydenta
www.grudziadz.pl