Autostradą do Grudziądza
Planowany termin zakończenia budowy to koniec listopada 2012 r.
Ruszyły prace przygotowawcze na pierwszym fragmencie drogi, łączącym Grudziądz
z autostradą A1. Zlecono już badania archeologiczne, roboty melioracyjne, a także wycinkę drzew i krzewów. Jeżeli warunki atmosferyczne na to pozwolą, będzie wykonywane uzbrojenie terenu.
REKLAMA
Przetarg na realizację zadania wygrało konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. ze Starogardu Gdańskiego oraz WANT Sp. z o.o. z Tczewa. Wartość kontraktu wynosi blisko 45 mln zł. Nadzór nad inwestycją sprawuje przedsiębiorstwo PROFIL P.W. Marcin Bąkowski z Bydgoszczy za kwotę blisko 700 tys. zł.
Ważna dla miasta inwestycja
W ramach nadzoru sprawowana będzie kontrola nad powstaniem drogi łączącej węzeł „Grudziądz” na autostradzie A1 z drogą krajową nr 55 o długości blisko 2,8 km, skrzyżowania z drogą krajową nr 55, węzła drogowego Konstytucji 3 Maja zapewniającego wjazdy oraz zjazdy z drogi dojazdowej do autostrady A1 oraz drogi łączącej węzeł z ul. Magazynową, mostu nad rzeką Rudniczanką o długości 42 m z przejściami dla zwierząt i regulacją koryta rzeki, wiaduktu w ciągu projektowanej drogi o długości 54 m, a także odwodnieniem drogi, przepustów drogowych, oświetlenia drogowego, siecią wodociągową, gazową i cieplną. Zaplanowano także przebudowę m.in. fragmentu drogi krajowej nr 55 na długości niespełna pół kilometra, urządzeń telekomunikacyjnych - kabli ziemnych i napowietrznych, urządzeń energetycznych, linii średniego i niskiego napięcia i urządzeń melioracyjnych.
Planowany termin zakończenia budowy to koniec listopada 2012 r.
Opracowanie: Rafał Szwaracki
Ważna dla miasta inwestycja
W ramach nadzoru sprawowana będzie kontrola nad powstaniem drogi łączącej węzeł „Grudziądz” na autostradzie A1 z drogą krajową nr 55 o długości blisko 2,8 km, skrzyżowania z drogą krajową nr 55, węzła drogowego Konstytucji 3 Maja zapewniającego wjazdy oraz zjazdy z drogi dojazdowej do autostrady A1 oraz drogi łączącej węzeł z ul. Magazynową, mostu nad rzeką Rudniczanką o długości 42 m z przejściami dla zwierząt i regulacją koryta rzeki, wiaduktu w ciągu projektowanej drogi o długości 54 m, a także odwodnieniem drogi, przepustów drogowych, oświetlenia drogowego, siecią wodociągową, gazową i cieplną. Zaplanowano także przebudowę m.in. fragmentu drogi krajowej nr 55 na długości niespełna pół kilometra, urządzeń telekomunikacyjnych - kabli ziemnych i napowietrznych, urządzeń energetycznych, linii średniego i niskiego napięcia i urządzeń melioracyjnych.
Planowany termin zakończenia budowy to koniec listopada 2012 r.
Opracowanie: Rafał Szwaracki
PRZECZYTAJ JESZCZE